1

Prva linija metroa biće završena 2022. godine

Prva linija metroa biće završena 2022. godine
Ideja izgradnje metroa u Beogradu traje decenijama, ali nikada nismo bili bliži realizaciji. Za dve godine će početi izgradnja, a 2022. godine će se Beograđani voziti metroom, rekao je gradonačelnik Beograda Siniša. On je istakao da je Makiško polje najbolje mesto za prvu stanicu jer između ostalog tamo već postoji ranžirna stanica „Železnica Srbije“.

To je najbolje mesto za depo koji je izuzetno bitan jer ne možete krenuti u realizaciju projekta dok ne postoji mesto gde će se vozovi održavati i parkirati. Makiško polje ima dovoljno mesta, a kada pogledamo da je već druga stanica na Banovom brdu u Požeškoj, jasno je o koliko brzom i efikasnom prevozu se radi.

Gradonačelnik je podsetio da je ideja o izgradnji metroa u Beogradu stara decenijama, ali izrazio uverenje da nikada nismo bili bliži realizaciji jer će 2020. godine početi izgradnja prve linije.

U pitanju su dve linije, prva duga 22, a druga 20 kilometara. Grad Beograd je po prvi put uradio potrebne analize i studije, neophodne za definisanje trase pomenutih linija. Prevashodno tu mislim na „smart plan“, odnosno „Saobraćajni master plan grada Beograda“ koji je usvojen prošle godine.

Prema njegovim rečima,  po prvi put se pravi kombinacija metroa i BG voza, jer laki šinski sistem već postoji u Beogradu. Postojojeće linije BG voza, naveo je gradonačelnik, saobraćaju od Batajnice do Vukovog spomenika, od Vukovog spomenika do Ovče, a u aprilu kreće linija do Resnika.

Četvrta linija će povezivati Aerodrom „Nikola Tesla“ sa Zemunom i Novim Beogradom. Tu liniju ćemo krenuti da gradimo veoma brzo i sa te četiri linije kombinovaće se dve nove linije metroa, što je veoma važno jer jedna linija metroa ne znači mnogo, već se vrednost čitavog projekta ogleda u mogućnosti kombinovanja prevoza i presedanja. Dve nove linije metroa se u potpunosti uklapaju sa postojećim linijama BG voza – istakao je Mali.

Linije metroa mogu ubrzano da razviju delove grada sa potencijalom za izgradnju velikog broja  stambenih i poslovnih jedinica. „Smart plan“ za izgradnju metroa izradila je jedna od najboljih kompanija na svetu, londonski „WSP“, koja je između ostalog radila i na izgradnji njujorškog metroa.

Slušajući struku krećemo u realizaciju projekta metroa, iako razumem da su pojedini građani izgubili veru po tom pitanju. „Fizibiliti“ studija bi trebalo da se radi paralelno sa glavnim projektom 2019. godine, a već naredne bi usledio odabir izvođača radova i početak izgradnje. Višedecenijski san Beograđana je pred realizacijom, a naš grad će nakon izgradnje metroa stati rame uz rame svetskim metropolama – zaključio je Mali.