U toku je zamena železničkog transporta uglja od Suve do Mokre separacije

U toku je realizacija projekta zamene železničkog transporta rovnog uglja od Suve separacije do Mokre separacije tračnim transporterima. Reč je o projektu koji se radi u dve faze, a njegova realizacija će značiti modernizaciju i povećanje efikasnosti rada ovog dela pogona i uštede u radu Prerade. Okončanjem ovog projekta, ugalj sa dva ugljena sistema kopova istočnog dela rudarskog basena će umesto železničkim vagonima biti transportovan novoizgrađenim transportnim trakama.
Deo sistema železničkog transporta u postrojenju za preradu, oplemenjivanje i transport uglja biće zamenjen tračnim transporterima, a ovi poslovi su u punom jeku. U pitanju je deonica na relaciji Suva separacija – Mokra separacija, koja je dugačka 800 metara. Polazna tačka za realizaciju ovog projekta je poboljšanje efikasnosti i produktivnosti Prerade, u okviru projekta poboljšanja efikasnosti i produktivnosti JP Elektroprivreda Srbije, izjavila je rukovodilac odeljenja u Sektoru za unapređenje tehnologije i investicionu izgradnju Prerade Mirjana Novičić. Projektom je predviđeno da se radovi izvode u dve faze.
Krajem januara meseca otpočeta je izgradnja kule P2, ovi radovi su skoro gotovi, a ostalo je da se završi pokrivanje limom i zatvaranje.
Novi način transporta podrazumeva izgradnju pet transportera i rekonstrukciju pretovarnih mesta u Suvoj separaciji i pretovarnih mesta na Mokroj separaciji. Rok za završetak svih radova je remont 2023. godine, ali kako navodi Mirjana Novičić, u Preradi, kao i sami izvođači radova se trude da se poslovi maksimalno inteziviraju, kako bi se priveli kraju i pre navedenog roka.