Stalno jedete voće, a ne mršavite? Evo zbog čega

Zabluda da je voće niskokalorično i da ga možemo jesti u gotovo neograničenim količinima tokom dijete definitivno ne stoji. Posebno ne zato što su mnoge voćke kojima rado ubijamo glad zapravo pune šećera. Koliko nam voće pomaže, a koliko nas usporava na putu ka idealnoj liniji?

To zavisi od količine i vrste voća koju unosite. Ako ste na planiranom režimu ishrane, trebalo bi da se pridržavate propisanih količina, jer u suprotnom unećete kalorija koliko biste i da ste za užinu pojeli kiflu.

Možda ne deluje da je tako, ali krivac je šećer koji se nalazi u voću. Istina, ovaj šećer, odnosno fruktoza, zdraviji je od rafinisanog šećera, ali on ipak sadrži isti broj kalorija (4 kalorije po gramu) pa zato voće ne treba konzumirati u neograničenim količinama, ako zaista želite da izgubite suvišne kilograme.

Voće

Istraživanja su pokazala da konzumiranjem voća u većoj količini, oni koji su na dijeti, neznajući, dnevno unesu i po 250 kalorija više.

Prema skali koju preporučuju američki nutricionisti, jedan voćni obrok trebalo bi da bude količina koja staje u veću šolju. Da bi se gubila težina, treba konzumirati samo sveže ili smrznuto voće. Takođe, treba izbegavati sušeno voće, voćne kupove i sokove koji su kalorični ali i siromašni vlaknima. Ono što se preporučuje je voće bogato vlaknima, jer ubrzavaju varenje.

Voće


Dakle, voće nije “slobodna zona”. I ono sadrži šećer i kalorije. Zato, kad planirate voćne obroke, povedite računa i o tome. Evo kakvu nutritivnu vrednost ima voće koje je najčešće na našem meniju:


VOĆE KALORIJE ŠEĆER UGLJENI HIDRATI
PROTEINI VLAKNA
banana 88 12 g 23 g 1,1 g 2,6 g
jabuka  52 10 g 14 g 0,3 g 2,4 g
pomorandža 47 9,4 g 11,8 g 0,9 g 2,4 g
kivi 60 9 g 15 g 1,1 g 3 g
grožđe 66 16 g 17 g 0,6 g 0,9 g
mandarine 48 9 g 11 g 1 g 3 g
kajsije 51 9 g 11 g 1,4 g 2 g
kruške 57 10 g 15 g 0,4 g 3,1 g
limun 28 2,5 g 9 g 1,1 g 2,8 g
šljiva 45 10 g 11 g 0,7 g 1,4 g

Posebnu kategorju čine orašasti plodovi koji su izuzetno kalorični. Iako se često preporučuju kao užina ili zdrava grickalica tokom dijeta, više od jedne šake neće ubrzati gubitak kilograma. Naprotiv. Malo je pozanto da i ovo voće sadrži šećer, ne u velikim količinama, ali je zato izuzetno kalorično.


VOĆE KALORIJE ŠEĆER UGLJENI HIDRATI PROTEINI VLAKNA
badem 575 3,9 g 22 g 21 g 12 g
kikiriki 567 4 g 16 g 26 g 9 g
orah 654 2,6 g 13,7 g 14,6 g 6,7 g
lešnik 628 4,3 g 17 g 15 g 10 g
pistaći 562 8 g 28 g 20 g 10 g

* Navedene tabele odnose se na količinu od 100 grama voća

 

image_pdfKreiraj PDF dokument

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

error: SADRŽAJ JE ZAŠTIĆEN AUTORSKIM PRAVIMA