U „Dulovoj“ školi održan seminar o savremenom školstvu
U osnovnoj školi „Dule Karaklajić“ održano je predavanje i seminar za prosvetne radnike na temu savremeno školstvo. Svojim kolegama iz Lazarevca o iskustvima i načinima pristupa nastavi govorili su najbolji edukator na svetu i predavač Borko Petrović, profesor engleskog jezika, Tatjana Marković Pavlović nastavnica fizike u Medicinskoj školi u Šapcu i Momčilo Stepanović, učitelj i osnivač Udruženja „Kreativni učitelj“. Zadatak nastavnika savremene škole je da nauči učenika kako se uči ali i da decu vaspitava, saglasni su naši sagovornici i dodaju da je neophodno da savremenu tehologiju upotrebimo kako bi deci omogućili da pomoću digitalnih servisa stiču znanje, ali kontrolisano i dozirano.
U eri digitalizacije, dostupnih sadržaja na internetu i savremenih tehnoloških uređaja, prosvetni radnik u savremenoj školi treba da posmatra, organizuje, stimuliše, vrednuje različite procese učenja i zna da ih primeni. Nastavnik mora svoj rad prilagoditi intelektualnim sposobnostima, predznanju, interesovanjima, motivaciji svih učenika. I upravo sve to naši sagovornici koriste u svakodnevnom radu sa svojim učenicima a među njima je Borko Petrović, najbolji edukator na svetu i predavač.
On dodaje da je važno da profesori imaju želju i volju da rade svoj posao a tehnologiju usmere u svoju korist i učenicima omoguće da uz pomoć pametnih uređaja stiču znanje.
Sa ovim sistemom učenja slaže se i Tatjana Marković Pavlović, nastavnica fizike u Medicinskoj školi u Šapcu i dodaje da pored prenošenja znanja, prosvetni radnici moraju imati i vaspitnu ulogu u životu svojih učenika. Mi smo moderatori u prenošenju znanja i svakako moramo pratiti savremene tendecije kako bi bili bliži svojim učenicima, kaže naša sagovornica.
Momčilo Stepanović, učitelj i osnivač Udruženja „Kreativni učitelj“ kaže da današnja deca i deca pre 10 godina nisu ista. Kaže da je najveći problem u našem obrazovanju upravo prvi razred, jer deca nisu spremna da preuzmu sve obaveze na koje nailaze tokom prvih dana škole. Klasični način učenja „sedi i uči“ je pogrešan, kaže Stepanović i napominje da se zalaže za metode kinestetičkog učenja, učenja kroz pokret.
Pored dobre saradnje na relaciji učenik-nastavnik-roditelj, obavezna karika u obrazovanju su i direktori ustanova, koji su spremni da prate trendove u savremenoj školi i da pružaju podršku uvođenju novih tehnologija u proces učenja.
Miroslav Davidović, direktor „Dulove škole“ kaže da svakako decu treba motivisati i podržati da se bave istraživačkim radom i da je uloga nastavnika ključna u obrazovanju.
Nastavnik treba da bude vredan i dostojanstven svoje profesije, obrazovan, kulturan i voljan da svoje znanje prenese na najbolji način, pa ukoliko to zahteva neke promene u samom načinu predavanja.
Ne smemo dozvoliti da problemi, kojih ima i previše u svakom sistemu, uruše sistem znanja i dovedu do toga da na kraju deca trpe, jer su oni svakako budućnost ove zemlje.