Počeo transport bagera “Glodar 10” na PK Radljevo

Rotorni bager “Glodar 10” otpočeo je transport sa PK Polje D na PK Radljevo. Svečanosti povodom transporta bagera, čiji je premeštaj i preduslov za otvaranje kopa “Radljevo”, prisustvovali su resorni ministar Aleksandar Antić, v.d. direktora JP EPS Milorad Grčić, predstavnici Kolubare i lokalne samouprave. Rudarska oprema biće transportovana trasom dužine 24 kilometara a po rečima direktora Grčića planirano je da kop Radljevo sa radom počne već 1. novembra.

Krupnim i sigurnim koracima, ceo proizvodni sistem u koji spadaju rotorni bager “Glodar 10”, pripadajući samohodni transporter “bandvagen 3” i tračni transporteri sa površinkog kopa Polje D krenuo je put kopa “Radljevo”. Znak za zvanični početak jednog od najkompleksnijeg i najdužeg transporta u istoriji RB Kolubara dao je v.d. JP EPS Milorad Grčič.

Milorad Grčič, v.d. JP EPS
Milorad Grčič, v.d. JP EPS

Istorijski momenat u ovom gigantu za proizvodnju uglja, kako kažu nadležni, dogodio se nakon opsežnih priprema i dugih planiranja. Direktor EPS-a dodaje da je značajan dan za Kolubaru iz razloga što će selidbom ovog sistema  konačno početi sa radom kop “Radljevo”, koji je projektovan još 1976. godine.

On dodaje da će, ukoliko sve bude išlo po planu, kop u Radljevu početi sa radom 1. novembra.

Pred nama je važan i veliki posao a to je da do kraja godine počne proizvodnja na PK Radljevo. Ovaj kop je ozbiljan potencijal sa 450 miliona tona rezervi, sa godišnjom proizvodnjom od sedam i više miliona tona uglja i treba da obezbedi potrebne količine uglja za termolektrane, kaže resorni ministar Aleksandar Antić.

Aleksandar Antić, ministar rudarstva i energetike
Aleksandar Antić, ministar rudarstva i energetike

Antić je najavio i projekat nove teromolektrane u Kaleniću ali i nove BTO sisteme za Polje E i PK “Radljevo”.

Rotorni bager “Glodar 10” prešao je dve pruge: Beograd-Bar i industrijsku prugu, kretaće se Ibarskom magistaralom, postojećim i novim delom, koji se radi. Zbog svoje masivnosti, teži oko 1645 tona, bager se kreće svega četiri metra u minuti. Rotorni bager “Glodar 10” je osnovna mašina kojom će se otkopavati otkrivka na novom PK Radljevo.

image_pdfKreiraj PDF dokument

Komentar na vest “Počeo transport bagera “Glodar 10” na PK Radljevo

  • 18/09/2019 at 14:09
    Permalink

    Anticu, Grcicu, Dzivdzancicu i ostali…. recite broj ljudi koji ovde ostaje na “ostrvcetu” zatrovan gasovima sa kopova i dimnjacima termoelektrane. Sve vise obolelih od karcinoma… sa pumpicama. Kardiovaskularnim problemima…. da nije mozda to neka vrsta genocida? Sta ste napravili od ove opstine? Prikazite satelitski snimak a ne glodara. Vredniji su zivoti ljudi od tona uglja. Ili ja imam poremecen osecaj za vrednosti? U Beogradi buka od 30 decibala ako pravi komsijsko dete placa se kazna od 5000 din… ovde elektrana kad ispusta visak pare proizvodi buku od 200 decibala i nikom nista… i nije vazno kakvu stetu nanosi stanovnistvu. Ma moze kad hoce to da radi, u sred noci, jer je u vlasnistvu drzave… ili pojedinaca. Tako se nekako svi ponasaju…. i nema veze kako to deluje na stanovnike… i nema veze sto udisemo pepeo jer nema svrhe ugradjivati filtere… i zasto bi kad svi cute i boje se za radna mesta…. boje se da ih nece dobiti. A nece. Jer imate profi lazove koji na lokalnom nivou samo obecavaju za glas vise… jezivo…. stidite se svi zajedno sa svima koji cute i nemo posmatraju sopstveni kraj…. i molim vas, ako moze, nisam strucna, ali dobro zalozite sve kotlove tim famoznim radljevskim ugljem i ne pustaj te visak pare…. dignite nas sve u vazduh. Humanije je nego ovo sto radite

    Reply

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

error: SADRŽAJ JE ZAŠTIĆEN AUTORSKIM PRAVIMA