Zlatni saveti nutricioniste Nede Vasić- Zašto je važan “hormon sreće”

Pravilna i zdrava ishrana postala je jedan od najvažnijih problema savremenog čoveka. Zdravlje, kreativnost, efikasnost i raspoloženje direktno su uslovljeni načinom ishrane. O pravilnoj  i zdravoj ishrani, teškoćama i zaštiti od mnogobrojnih fizičkih i psihičkih bolesti, govorila je za televiziju Gem diplomirani nutrcionista, Neda Vasić.

Nepravilna ishrana i gojaznost spadaju u najveće probleme današnjice. O značaju zdrave ishrane, i kako je pripremati, i šta treba svakodnevno unositi u organizam, za Gem govorila je nutricionista Neda Vasić. Prema njenim rečima u pripremi zdravih obroka najvažnija je dobra organizacija.

Većina gojaznosti nastaju usled stresa, emotivnog nezadovoljstva, sve je to povezano sa našim emocijama. Često se desi da ljudi samo da bi nahranili tu svoju emociju kako bi popunili potrebu za ljubavlju, pažnjom, razumevanjem. Ljudi u stresnim situacijama jedu i više nego što im je potrebno, prejedaju se, čak nekada jedu do te mere da ih zaboli želudac. Čovek kada je pod stresom, kada je napet, nezadovoljan fali mu u organizmu hormon sreće- endorfin. U tom trenutku telo žudi za masnom i slatkom hranom. Mnogo je bolja opcija da se ode na neku fizičku aktivnost – rekla nam je Neda Vasić.

Neda Vasić savetovala je osobe koje su na dijeti da izbegavaju svakodnevno proveravanje kilograma, jer to za njih može da bude deprimirajuće. Postoje pravila za merenje kada su ljudi na redukcionoj dijeti, a tada je preporuka da se merenje težine izvrši ujutru, pre doručka i to na svake dve nedelje.

Ono što prvo preporučujem mojim klijentima da se merimo ujutru pre doručka. Merenje vršimo na medicinskoj vagi, merimo procenast masti, mišića, vode i zato je dobro da se merimo bez čarapa, na bosu nogu. Takođe, dobro je da se merimo u vašu ili laganoj odeći. Za žene je dobro da zaobiđu merenje u vreme menstrualnog ciklusa, jer tada nije realna kilaža jer se voda zadržava u organizmu i žene tada otiču- savetovala je Neda.

Po ovim toplim danima preporuka nutricioniste Nede Vasić je da se unosi što više tečnosti kako bi se sprečila dehidracija. Što se tiče ishrane, potrebno je jesti više voća, povrća i ribe, odnosno povećati unos laganije hrane.

image_pdfKreiraj PDF dokument

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

error: SADRŽAJ JE ZAŠTIĆEN AUTORSKIM PRAVIMA